مقالات, تجهیزات آشپزخانه صنعتی

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بر چه اساسی تعیین می شود

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بر چه اساسی تعیین می شود؟
نکات مهم تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟ و قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بر چه اساسی تعیین می شود؟

هنگام خرید لوازم آشپزخانه صنعتی حتما سعی کنید به چند مورد دقت نمایید. جزئیات، اندازه فضا و شکل هندسی آشپزخانه در انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه صنعتی بسیار تاثیر دارد. در زیر ما در مورد نکات مهم هنگام خرید لوازم آشپزخانه صنعتی صحبت کرده ایم:

1- قبل از اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه حتما جای قرار گرفتن لوازم را مشخص کنید. اگر به لوازم خاصی با سایز سفارشی نیاز دارید، مکان آن را مشخص کنید و بعد آن را سفارش دهید.

2- سعی کنید لوازم پخت و پز صنعتی را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب و خریداری کنید. لوازمی که کیفیت ندارند و قیمت پایینی دارند، دارای عملکرد ضعیفی می باشند و باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه شما می شوند.

3- به برند لوازم آشپزخانه دقت کنید. برندهای شناخته شده از بهترین متریال های اولیه استفاده می کنند و محصولات تولیدی آنها بالاترین کیفیت و عملکرد را دارند.

4- با نوجه به کار خود و غذایی که می خواهید بپزید و سرو کنید، مدل دستگاه و وسیله را انتخاب کنید. هر یک از لوازم آشپزخانه صنعتی مدل های مختلفی دارند و هر مدل ویژگی های خاص خود را دارد.

5- به کیفیت و دوام محصولات و لوازم دقت کنید. متریال ها و مواد اولیه به کار رفته در ساخت انواع لوازم آشپزخانه های صنعتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا هم عملکرد بهتری داشته باشند و هم دارای طول عمر مفید بالایی باشند. اگر محصول خریداری شده توسط شما از کیفیت، دوام و استجکام بالایی برخوردار باشد، تا سال ها برای شما کار می کند.

6- به کاربرد دستگاه ها و لوازم دقت کنید. قبل از اقدام به خرید یک لیست برای خود تهیه کنید و براساس نیاز خود لوازم را خریداری نمایید. شما می توانید در مورد هر دستگاه تحقیق کنید و اطلاعات لازم درباره آن را جمع آوری کنید. برخی از دستگاه‌ها برای شما کاربرد بسیار زیادی دارند که شما بدون شک باید آنها را خریداری کنید، اما برخی از آنها کاربرد کمتری دارند که شما می توانید نوع معمولی آنها را بخرید. اگر کیفیت و جنس خوبی خریداری نکنید، بدون شک دستگاه و وسیله شما خیلی زود خراب می شود و مجبور می شوید نوع جدیدتر و گران تر آن را خریداری کنید.

7- بعد از خرید لوازم و قبل از استفاده از آنها، یک بار خودتان عملکرد و نحوه کار دستگاه را بررسی کنید. حتما نحوه روشن کردن دستگاه، نوع عملکرد آن، چگونگی تمیز کردن قطعات، چگونگی کارکرد دکمه ‌ها، بخش‌ ها و اجزای دیگر آن را بررسی کنید و همه چیز را خوب یاد بگیرید.

8- به این نکته دقت کنید که وسایل کوچک برای آشپزخانه‌های صنعتی مناسب نیستند زیرا توان کار کردن در طولانی مدت را ندارند. مثلا چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی بسیار متفاوت است و حتی در جنس و نوع استیل با هم تفاوت دارند. سعی کنید لوازم نامناسب نخرید و روی آنها سرمایه گذاری نکنید.

خرید لوازم آشپزخانه صنعتی
طراح و تامین کننده آشپزخانه صنعتی
مناسب‌ترین قیمت و کیفیت
قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی
لوازم آشپزخانه صنعتی
تجهیزات رستوران و فست فود

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارز قرار گرفته است. این تجهیزات شامل تعداد بسیار زیادی از تجهیزات کوچک و بزرگ، برقی و گازی، تولید داخل و هم چنین خارجی می باشد. اغلب تجهیزاتی که در بخش های مختلف رستوران و فست فود استفاده می شوند تولید داخل کشور هستند اما برخی از تجهیزات وارداتی هستند. قیمت هر کدام از این تجهیزات در این روزها که نوسانات ارز بسیار گسترده است، ثابت نیست و در صورت خرید باید در هر لحظه قیمت آن ها محاسبه گردد.

در محاسبه قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی که در داخل کشور تولید می شود فاکتورهایی مانند هزینه نیروی انسانی، هزینه های سربار شرکت تولید کننده، سود متعارف و هم چنین قیمت مواد اولیه تاثیر گذار است. حقوق پرسنل، هزینه های سربار مانند بیمه پرسنل، اجاره کارگاه یا دفتر و قبوض و حاشیه سود تعریف شده نیز به دلیل حفظ رقابت در بازار، معمولا در طی یک سال ثابت است و در صورت تغییر، افزایش زیادی نخواهد داشت. تنها چیزی که قیمت آن امروزه ثابت نیست مواد اولیه است.

در مورد قیمت تجهیزات خارجی مانند ماشین ظرفشویی صنعتی، دستگاه سرخ کن، خلال کن صنعتی و ….. که جزء تجهیزات رستوران و فست فود هستند و از کشورهایی مانند ایتالیا و آلمان وارد می شوند به دلیل وابستگی آن ها به نرخ ارز، هیچگونه ثباتی وجود ندارد.

لازم بذکر است چنانچه نرخ ارز ثابت باشد تولید کنندگان ممکن است قیمت های مختلفی را در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی ارائه دهند. در چنین شرایطی کیفیت تجهیزات تعیین کننده قیمت نهایی آن ها می شود. ضخامت ورق استیل به کار برده شده، کیفیت تجهیزات جانبی مانند چرخ، دستگیره و ….  و کیفیت تولید بر روی مرغوبیت و قیمت تجهیزات تاثیر گذار است.

قیمت تجهیزات رستوران را می توان به چند بخش مختلف تقسیم کرد:

1- قیمت تجهیزات رستوران که در داخل کشور تولید می شوند:

با توجه به فرهنگ غذایی و نوع طبخ، سازنده را مجاب به ساخت محصولی با کیفیت و قیمتی مناسب می نماید.

2- قیمت تجهیزات رستوران که از خارج کشور وارد می شوند:

معمولا تجهیزات وارداتی برای قسمت های پخت و آماده سازی مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ظرافت و حساسیت بالایی هستند.

3- قیمت تجهیزات رستوران که به عنوان اجناس دست دوم در بازار وجود دارد:

عموما دارای کیفیت خوبی نمی باشند، یادمان باشد که یکی از عواملی که باعث شکست یک واحد غذایی می شود همین مسائله تجهیزات رستوران است که اگر دارای کیفیت خوبی نباشند قطعا مشتریان ناراضی زیادی را به وجود می آورد و همین دلیل خوبی برای عدم سود آوری و در نهایت ورشکستگی می شود.

شاید در ابتدای تجهیز یک واحد غذایی، قیمت تجهیزات رستوران فراتر از محاسبات کارفرما باشد اما اگر به دنبال کسب وکاری موفق و سود آور باشیم باید پایه های آن را از متن آشپزخانه در نظر بگیریم.

در بسیاری از موارد می بینیم که رستورانی به صورت کامل موفق به فعالیت خود ادامه می دهد صد درصد در ابتدای کار، قیمت تجهیزات رستوران را به صورت منطقی دیده اند و با توجه به خرید کالای سرمایه ای به دید سرمایه گذاری به خرید تجهیزات نگاه کرده اند نه هزینه.

امروزه در بررسی مواردی که برای افتتاح رستوران لازم است قیمت تجهیزات رستوران بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر در برآورد مالی، کوچکترین اشتباهی صورت پذیرد و از آنجایی که خرید تجهیزات آخرین مرحله افتتاح یک رستوران است، به علت کمبود بودجه مجبور به خرید تجهیزات با کیفیت پایین تری می شوند که قبلا به مضرات آن اشاره کردیم.

اگر شما هم قصد دارید به‌عنوان کارآفرین یک آشپزخانه صنعتی راه‌ بیندازید و تجهیزاتش را تامین کنید پس چه بهتر با چگونگی قیمت‌گذاری محصولات این صنعت آشنا شوید و شرایط حاکم بر آن را بدانید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد تجهیز کسب‌وکارتان اتخاذ کنید.

تولید کنندگان و تأمین کنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی اگر بتوانند بر اساس قیمت روز دلار محصولات خود را به روزرسانی کنند، هزینه گمرکات پیوسته روی قیمت تمام شده محصولات تاثیر می‌گذارد. مضاف بر این بسیاری از این تجهیزات به صورت سفارشی برای مشتریان تولید می‌شود. در نتیجه قیمت آنها نیز تغییر خواهد کرد. به همین دلیل است که سایت‌های معتبر تأمین و تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی از جمله پویا صنعت، قیمت محصولات را در سایت درج نمی‌کنند.

همه چیز به دلار برمی‌گردد

بخشی از کالاهای و تجهیزات اصلی آشپزخانه‌های صنعتی وارداتی هستند و نرخ دلار بر چگونگی قیمت‌گذاری آن نقش اصلی را دارد. درحالی که بعضی دیگر از شرایط قیمت دلار کمتر تاثیر می‌پذیرند چرا که مواد اولیه آن داخلی است و هزینه‌های تولیدی و دستمزد کارگران، مالیات و عوارض شهرداری‌های واحد تولیدی سهم بیشتری در قیمت‌گذاری محصول نهایی دارند. اما نکته قابل تامل این است که نرخ دلار بر همه اقتصاد تاثیر می‌گذارد و کالاها به شکل مستقیم و غیر مستقیم از آن تاثیر می‌گیرند.

طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی
تجهیزات فست فود
بخش فروش تجهیزات فست فود
طراحی و تجهیز وسایل آشپزخانه صنعتی

مشاور خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

هر فضایی که یک مکان عمومی محسوب شود نیازمند داشتن یک اشپزخانه صنعتی می باشد. هتل، رستوران، بیمارستان، دانشگاه، فست فود، کافه و … تنها بخشی از آشپزخانه های بزرگ سراسر کشور می باشند. تمامی این فضاها نیازمند طراحی یک بخش به عنوان آشپزخانه هستند.

هریک از این فضاها متناسب با مقدار پختی که دارند از تجهیزات مختلفی برای طبخ غذا استفاده می کنند. طبیعتا دستگاه هایی که در یک فست فودی استفاده می شود برای آشپزخانه بیمارستان هیچ کاربردی ندارد. در همین راستا بهترین راه حل این است که از یک فرد با تجربه و متخصص در زمینه طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی استفاده کنید.

با کمک یک مشاور می توانید خریدهای مقرون به صرفه تری انجام دهید و در حوزه کاری خود وسایل کاربردی تری را خریداری کنید. مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت در زمینه مشاوره خرید و تجهیز آشپزخانه صنعتی دارای فعالیت حرفه ای می باشد و برای شروع و ادامه کار می توانید از این مجموعه کمک بخواهید.

مشاوره گرفتن و همکاری با طراح و تامین کننده آشپزخانه صنعتی

اگر این اولین باری است که تصمیم به خریداری تجیهزات آشپزخانه صنعتی دارید، توصیه اکید این است که حتما مشاوره تخصصی در این زمینه بگیرید. گروه طراحی آشپزخانه صنعتی ای که تامیین کننده کلیه لوازم مورد نیاز باشد، برآورده کننده تمام نیازهای شما هم خواهد بود.

به دلیل تجربه کم احتمالا تجهیزاتی را خریداری خواهید کرد که کارکرد لازم را در فضا مد نظر شما با توجه به نیازهایتان نخواهد داشت.

کلید طلایی در مدیریت هزینه‌ها این است که برای پیدا کردن مشاوره حرفه‌ای طراحی و راه اندازی آشپزخانه صنعتی زمان و مقداری هزینه کنار بگذارید تا در آخر در تمام هزینه‌های تمام شده صرفه جویی کنید. با این راهکار از خریدتان مطمئن خواهید بود، و احتمال اشتباه کردن به صفر می‌رسد.

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی به چند پارامتر بستگی دارد و با توجه به آن ها این تجهیزات قیمت گذاری می شوند.

از جمله این پارامتر ها باید به نوع متریال استفاده شده یعنی نوع استیل و ضخامت آن، نوع چرخ ها و دستگیره ها، نوع شیرآلات، نوع موتورها و پمپ ها و … یکی دیگر از پارامتر های اساسی ایمنی دستگاه هاست که باید مورد تایید باشد و تست های اولیه را انجام داده باشد، نوع جوشکاری و پولیش و خمکاری استیل نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی است.

اما اصلی ترین پارامتری که در قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی تاثیر گذار است قیمت مواد اولیه در تولید می باشد که دائما دچار نوسان می شود و سبب تغییرات در قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *