مقالات, فست فود

تجهیزات و لوازم فست فود

تجهیزات و لوازم فست فود

تجهیزات و لوازم فست فود یکی از محبوب ترین زیر شاخه های تجهیزات آشپزخانه صنعتی به حساب می آید. یکی از اصلی ترین و مهمترین نکاتی که شما برای خرید لیست تجهیزات و لوازم فست فود باید به آن دقت داشته باشید این است که نوع فست فود خود را انتخاب کنید. بورس تجهیزات و لوازم فست فود بسیار متنوع است و هر یک از آنها استفاده متفاوتی دارد، به همین دلیل شما باید به خوبی با بازار تجهیزات و لوازم فست فود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آنها را خریداری کنید.

تجهیزات و لوازم فست فود

شامل دستگاه‌ها و ابزارهای لازم و ضروری جهت آماده سازی و پخت انواع فست فود هستند. وجود این تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی لازمه‌ی راه اندازی یک کسب‌وکار بوده و هر یک از آن‌ها به نحوی به درست کردن یک غذای خوشمزه کمک می‌کنند. تجهیزات و لوازم مورد نیاز فست فود آن قدر متنوع هستند که گاه تصمیم گیری برای انتخاب آن‌ها، به ویژه هنگام خرید دستگاه‌های مشابه، بسیار دشوار می‌شود.

مهم‌ترین تجهیزات و لوازم مورد نیاز فست فود

خط پیتزا
  • ۱- خمیر گیر
  • ۲- رولر
  • ۳- انواع فر پیتزا
  • ۴- تاپینگ
خط برگر و ساندویچ
  • ۱- ساندویچ ساز
  • ۲- دستگاه همبرگر زن
  • ۳- سرخ کن
  • ۴- دیس پلی
خط مرغ سوخاری
  • ۱- انواع دستگاه گریل
  • ۲- چدن
  • ۳- تاپینگ
  • ۴- تستر

راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود به عنوان یک شغل جدید، جذاب و پردرآمد این روزها شناخته می شود. این مقاله قرار است که تمامی نکات مربوط به این حوزه را برای شما شرح دهد و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این کسب و کار مناسب شما هست یا خیر. این راهنمای جامع راه اندازی فست فود تمامی جوانب این کار را برایتان روشن می سازد، از جمله نکات مربوط به انتخاب مکان، بازار هدف، بودجه ی لازم، پتانسیل رشد، چالش های احتمالی، مهارت های مورد نیاز، نکات قانونی و غیره.

صنعت پر طرفدار فست فود در کوتاه ترین زمان ممکن غذایی ارزان قیمت و در عین حال خوشمزه را در اختیار مشتریان قرار می دهد. غذای این گونه رستوران ها را هم می توان داخل بسته بندی به همراه برد و هم می توان در همان مکان صرف کرد. فست فود کسب و کار پر رونقی است زیرا غذایی خوشمزه را در زمانی کوتاه و با قیمتی ارزان فراهم می آورد.

قدم اول: نوشتن طرح کار و برنامه ریزی

اولین اصل برای موفقیت در هر کسب و کاری داشتن برنامه و طرح دقیق برای شروع و سنجیدن تمامی جوانب است. برای راه اندازی فست فود ابتدا با طرح پرسش های کلیدی جوانب مختلف کار را روشن نمایید.

قدم دوم: طی مراحل قانونی کسب مجوز کار برای راه اندازی فست فود

پس از برنامه ریزی اولیه وقت آن است که مراحل قانونی را طی کنید تا مطمئن شوید برای شروع کسب و کار شما و راه اندازی فست فود موانع قانونی وجود ندارد. با مراجعه به اداره ی اصناف راهنمایی های لازم برای مراحل قانونی کسب و کار مورد نظر خود و راه اندازی فست فود را دریافت خواهید کرد و به ادارات مختلفی که لازم است ارجاع داده خواهید شد.

راه-اندازی-فست-فودی

قدم سوم: تمرین مکرر روی جزئیات منو

اگر قرار است نمایندگی برند خاصی را داشته باشید، منوی شما تابع این برند خواهد بود. برای مثال می توانید یکی از نمایندگی های مکدونالد باشید. اما اگر برای شروع کار قصد دارید با منوی شخصی خود آغاز کنید، دست شما برای کم و زیاد کردن مواد اولیه باز است و در واقع می توانید فرمول سری خودتان را داشته باشید. با شناسایی بازار هدف و شناسایی ذائقه ی این گروه می توانید روی یک منوی خوشمزه و تاثیرگذار کار کنید.

قدم چهارم: یافتن یک مشاور تجاری موفق

در راه اندازی فست فود نیز همچون سایر مشاغل، مشاوره با افراد با تجربه می تواند نتایج مثبت و تاثیرگذاری برای شما در پی داشته باشد. نکات و ریزه کاری هایی وجود دارد که شاید از نظر شما مخفی مانده باشد و دست یافتن به این نکات شاید مستلزم آزمون و خطا باشد اما با کمک گرفتن از یک مشاور آگاه می توانید بدون آزمون و خطا به این تجارب ارزشمند دست یابید.

طراحی و اجرای دکوراسیون فست فود

طراحی نمای بیرونی فست فود

پس از کیفیت خدمات و غذایی که ارائه می کنید، این طراحی نمای بیرونی فست فود است که می تواند توجه سایرین را جلب کند. هماهنگی شکل و نمای خارجی با تم داخلی، رنگ ها، نورپردازی و سبک چیدمان از مواردی است که باید به آن توجه کنید.

طراحی دکوراسیون فست فود کوچک

  • استفاده بهینه از فضای موجود
  • طریقه چیدمان صندلی و میزها برای بهترین استفاده از فضا
  • رفع نیاز مشتری در زمان حضور
  • راحتی کارکنان به هنگام ارائه خدمات و سرویس

استفاده از رنگ های شاد و نورپردازی روشن برای بزرگتر دیده شدن فضاطراحی دکوراسیون فست فود بزرگ

استفاده بهینه از فضای موجود مهمترین اصل و قانون در طراحی و دیزاین فست فود در فضای بزرگ است. در کنار رعایت تمامی اصول و قوانین طراحی دکوراسیون فست فود باید توجه کنید که به دلیل وجود فضای مناسب، انتخاب تم و استفاده از اکسسوری های خاص و لوکس می تواند به برند سازی فست فود کمک بزرگی کند.

طراحی دکوراسیون فست فود مدرن

یکی از مهم ترین کارهای که باید برای دیزاین دکوراسیون فست فود مدرن انجام دهید، انتخاب یک تم خاص و منحصر به فرد است. این روزها شاهد آن هستیم که علاوه بر سبک خاص نورپردازی، انتخاب رنگ، چیدمان و سایر مواردی که در دکوراسیون مدرن فست فود تغییر کرده است، انتخاب تم نیز در اولویت قرار گرفته است.

نگهداری از تجهیزات فست فود

اکثر تجهیزات فست فود از ورق یا قوطی استنلس ضد خش ساخته می شوند اما بدین معنا نیست که تحت هر شرایطی این تجهیزات سالم و بدون خط باقی می مانند بخش عمده ای از این موضوع به نحوه ی مراقبت شما بستگی دارد. برای تمیز کردن آن ها از ترکیب مواد شیمیایی بپرهیزید و از پارچه های نرم استفاده کنید.

سعی کنید تمامی تجهیزات فست فود را هر روز تمیز کنید این کار مانع تجمع جرم، چربی و باقیمانده ی غذا در تجهیزات می شود. برای تمیز کردن تجهیزات می توانید از برس های مخصوص برای کندن غذاهای چسبیده شده یا محلول های تمیز کننده استاندارد که به جنس تجهیزات آسیب نرساند، استفاده کنید. این کار طول عمر دستگاه را طولانی می کند. یکی از تجهیزاتی که نیاز به تمیز کردن روزانه به این روش دارد دستگاه گریل است که در انتهای این مقاله به روش های گوناگون تمیز کردن آن می پردازیم.

2 دیدگاه در “تجهیزات و لوازم فست فود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *