مقالات, فست فود

منو مناسب برای راه اندازی رستوران

منو مناسب برای راه اندازی رستوران

تعداد صفحات منو

تعداد صفحات موجود در منو شما از همه مهمتر به تعداد غذا های شما بستگی دارد. اما، وقتی صحبت از منو می شود، کمترین تعداد صفحه هم زیاد است. اگر منوی شما دارای صفحات بسیار زیادی است،منو مناسب برای راه اندازی رستوران نیست. می تواند برای مشتریان شما بسیار گیج کننده باشد.

متداول ترین نوع منو دارای دو صفحه است و فضای زیادی را برای شما فراهم می کند تا موارد منو خود را بدون نیاز به اطلاعات زیاد، برای لیست کردن فهرست کنید. اگر رستوران شما مدرن است یا دکور امروزی دارد، ممکن است برای داشتن صفحه بزرگتر یا یک طراحی منحصر به فرد تصمیم بگیرید.

مثلث طلایی

مثلث طلایی اصطلاحی است که مهندسین منو از آن استفاده می کنند تا به سه مکان در منوی شما اشاره کنند که بیشتر مشتریان تمایل دارند در ابتدا به آن نگاه کنند. سه نقطه مهم در مثلث وجود دارد:

وسط: بیشتر مشتریان ابتدا به وسط منوی شما نگاه می کنند. این مکان عالی برای قرار دادن موارد خاص یا موارد ویژه منو است.

گوشه بالا، سمت راست منو: مکان دوم که چشمان مشتری تمایل به آن دارد، گوشه بالا سمت راست صفحه است. در اینجاست که بسیاری از رستوران ها غذای اصلی خود را قرار می دهند.

گوشه بالا، سمت چپ منو: بعد از گوشه بالا سمت راست، بیشتر مشتریان تمایل دارند گوشه بالا سمت چپ را نگاه کنند. این مکان جای مناسبی برای پیش غذاها است، که همراه با سایر موارد می تواند سود شما را بالا ببرد.

طراحی منوی رستوران

طراحی محتویات منو: با طراحی محتویات منو، مشتریان شما متوجه می شوند که چه غذاهایی در این رستوران آماده می شود. همچنین کارکنان نیز می دانند، چه غذاهایی را باید آماده کنند. با طراحی مناسب منو، کلاس کاری رستوران شما بالاتر می رود. برای چاپ و طراحی منوی رستوران، بهتر است هماهنگ با دکوراسیون و چیدمان، منوی خود را طراحی کنید.

قیمت گذاری ها در منو: برای قیمت گذاری غذاهای رستوران خود می توانید براساس هزینه ها قیمت گذاری کنید. یعنی با محاسبه هزینه مواد اولیه و دستمزد آشپز، تعیین کنید که قیمت تمام شده آن غذا چقدر است و بعد از اضافه کردن درصد سود خود قیمت را روی منو درج کنید. همچنین می توانید قیمت غذاهای خود را با توجه به مشتری های خود تعیین کنید.

در این روش شما پیش بینی می کنید که مشتری برای آن غذا چه قیمتی را می پردازد، و همان قیمت را درج خواهید کرد. قیمت گذاری براساس قیمت رقبا، یکی از روش هایی است که برخی رستوران ها انجام می دهند، و قیمت های غذای خود را با توجه به قیمت های رقیبشان تعیین می کنند.

منوی فست فود

منوی چرخشی :

این نوع منو بر اساس یک الگوی از پیش تعیین شده و تکراری است، برای مثال شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک لیست خاص از محصولات فوق العاده برای ارائه در هر روز تنظیم کنید. به طوری که هر چهار شنبه اسپاگتی داشته باشید هر پنج شنبه غذای سنتی و… به همین ترتیب اگر شما رستورانی در کنار موسسه، دانشگاه، مجموعه ورزشی، بازار بزرگ داشته باشید، برای این که منو یکنواخت نباشد میتوانید از منوی چرخشی استفاده کنید.

به منو شخصیت بدهیم!

داشتن شناسنامه ای برای رستوران و کافی شاپ جزو یکی از اولیت های منو نویسی می باشد، چیزی که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند و افراد جامعه، شما را با آن شاخصه می شناسند و به یاد میاورند.

استفاده از یک منوی حرفه ای یعنی رعایت قوانین و شرایط مخصوص و مهندسی شده! موارد و آیتم های ویژه خود را در منو پخش کنید تا مشتریان با هر بار مراجعه تجربه ی جدیدی را در رستوران و کافی شاپ شما احساس کنند، مراجعین را با پیشنهاد های مخصوص خودتان هیجان زده نمائید.

اصول طراحی حرفه ای منو انواع رستوران،کافی شاپ و فست فود

تمام اصول و قوانینی که هستند به جهت افزایش بازدهی و سفارش بیشتر و درآمد بیشتر شما می باشند، یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از اصول طراحی منوی مهندسی شده و طراحی حرفه ای منو رستوران، کافی شاپ و یا فست فود ها بررسی منوی سایر رقبای موفق می باشد. سعی کنید نقات قوت هر کدام از موفق ترین رقیب ها را کنار هم بگذارید و از آن ها نتیجه بگیرید.

رعایت اصول طراحی منو هر چند کاری ساده اما بسیار موثر و نیاز مند زمان و توجه می باشد. استفاده از دقت و خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت کسب و کار های جدید است. وقت گذاشتن روی طراحی منوی رستوران، فست فود و کافی شاپ موجب می شود از همان لحظه اول، مشتری تجربه ای شیرین و ماندگار را از شما به خاطر بسپارد.

منو غذا
داشتن منوی غذایی حرفه ای برای راه اندازی رستوران

منوی غذایی جز اساسی ترین بخش های رستوران است که باید بسیار با دقت و وسواسس انتخاب و نوشته شود. قبل از نوشتن منو، اندازه آشپزخانه رستوران خود را در نظر بگیرید که به طور مستقیم بر اندازه و سبک منو شما تأثیر می گذارد، یک آشپزخانه کوچکتر انواع منوی رستوران شما را محدود می کند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید تعداد زیادی غذا را ارائه دهید.

بسیاری از رستوران ها آشپزخانه های ریز و درشتی دارند اما با این وجود اقلام متنوعی در منوی خود دارند. راز کار کردن در آشپزخانه کوچک رستوران، استفاده از مواد اولیه مناسب و پیاده سازی و چبدمان استاندارد تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد که شرکت پویا صنعت در این امر بسیار موفق و حرفه ای می باشد.

یکی از مراحل راه اندازی کترینگ

تهیه منو

شما با تهیه منو می توانید تخمین حدودی از فضای مورد نیاز، تجهیزات آشپزخانه صنعتی که نیاز دارید و هم چنین میزان درآمدتان داشته باشید. در تهیه ی منو سعی کنید برای سلایق مختلف، غذاهایی را در نظر بگیرید. حتی اگر تخصص و مهارت شما در یک سری غذاهای خاص است حتما غذاهای ساده تری را در منوی خود لحاظ نمایید.

برای کسانی که از گوشت استفاده نمی کنند و از غذاهای گیاهی استفاده می کنند سالادها و سایر غذاهایی که از گیاه و سبزیجات تهیه می شوند را در منوی خود بگنجانید. نکته ای که باید به آن خیلی توجه داشته باشید مهارت شما در تهیه ی انواع غذاها به صورت همزمان است. منو را طوری تنظیم کنید که از پس تعداد آن بر بیایید.

پس از اینکه منو را آماده کردید بابت کسب تسلط بر روی تکنیک های آشپزی، مهارت ها، زمان آشپزی و سرویس دهی برنامه ریزی کنید. حتما غذاهایی که در منو درج کرده اید را بپزید و میهمانی هایی برای اطرافیان برگزار کنید و نظر آن ها را بدون رودربایستی و صادقانه بپرسید. مواد غذایی مختلف را با هم ترکیب کنید و طعم های جدید خلق کنید. تا می توانید تا قبل از تاسیس کترینگ تمرین کنید و آزمایش و خطا کنید. این کار باعث پیشرفت شما و افزایش تسلط و مهارت شما می شود.

در منوی رستوران از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

منو قلب هر رستوران محسوب می شود. در حقیقت ویترینی است برای انواع غذا و نوشیدنی شما. درحالی که میتوان منوها را به عناوین مختلف و متنوع به مشتریان ارائه داد ولی چند دستورالعمل مهم وجود دارد که برای نوشتن و طراحی منو باید رعایت کرد.

همانطور که قبلاً گفته شد از فونت های غیر معمول و سخت برای نوشتن منو استفاده نکنید. از نوشتن مقدار دقیق غذایی که در بشقاب مشتری سرو خواهد شد پرهیز کنید.

از نوشتن بیش از حد اصطلاحات آشپزی خودداری کنید، منو شما باید برای همه قابل درک باشد، و بسیاری موارد مشابه دیگر.

منوی خود را آپدیت کنید

منو چیزی نیست که یکبار نوشته شود و بعد به دست فراموشی سپرده شود. منوی خود را حداقل سالی یکبار و ترجیحاً سالی دوبار آپدیت کنید. به روز رسانی منظم منو به شما اجازه میدهد تا غذاهایی که محبوب تر هستند را تقویت، و غذاهای کم فروش تر را بررسی کنید.

انتخاب نوع منو فست فود

آیتمی را انتخاب کنید که هم با ذائقه همه بخواند و هم در عین حال منحصربفرد باشد. برای مثال، اگر میخواهید یک فروشگاه برگر راه بیاندازید، انواع برگر وجود دارد که برای فروش مناسب هستند مثلا همبرگر، چیزبرگر، برگر سالمون با چاشنی فلفل قرمز بریانی شده، برگر مرغ با انواع فلفل و مواردی از این دست.

سیاست های قیمت گذاری منو فست فود

قیمت هایتان باید برای مشتری مقرون به صرفه باشد. اگر رستوران باربیکیوی شما در محله ای قرار دارد که تاکیدش بر منوهای خانوادگی است، یک منوی اسپشال تخفیف دار را در کار خود قرار دهید تا خانواده ها بتوانند غذاهای بسته بندی شده را با قیمت های پایین تر خریداری کنند. یا اگر رستوران غذاهای دریایی سرخ شده شما در نزدیکی دبیرستان ها یا دانشگاه ها قرار دارد، تخفیف دانش آموزی و دانشجویی برای آیتم های خاصی از منوی خود قرار دهید.

رستورانی که حرفه ای بودنش را در قالب نشانه هایی به مشتریان ابراز می کند

گروه سر آشپزان برتر در این مقاله به شدت بر روی کلمه ی ” حرفه ای ” تاکید دارد؛ زیرا محال است که یک مجموعه حرفه ای عمل نماید ولی محبوب نشود و در ذهن مشتریان به عنوان رستوران موفق باقی نماند. حال نوبت شما است که به عنوان مخاطب در مدت زمانی که در آن محیط هستید، موارد مهم را ارزیابی کنید و یا بر اساس آنچه که دیده اید و شنیده اید یا دیگران تجربه کرده اند، بتوانید تشخیص دهید که از ویژگی های یک رستوران موفق برخوردار است یا خیر؟ قطعا شما به عنوان یک مشتری از مشاهده ی سلیقه ی خوب صاحب رستوران و برخورداری وی از ایده های جدید لذت می برید و به سادگی با توجه به محیط اطراف، می توان این نکته را فهمید.

پیشنهاد ما به شما این است که به ساده ترین و بدیهی ترین مسایل توجه داشته باشید اما جزییات را بی اهمیت ندانید. یک مجموعه ی حرفه ای بدون شک لازم است از دانش و معلومات خوب برخوردار باشد؛ برای مثال گارسون های آن رستوران بتوانند در هنگامی که مشتری از آن ها در مورد محتویات تشکیل دهنده ی یک غذا می پرسد، اطلاعات واضحی را به آن ها ارائه دهند و در مورد تمامی موارد درج شده در منوی غذایی، آگاهی داشته باشند، چنین موردی نشانه ی آن است که مدیریت آن رستوران برای آموزش دیدن و حرفه ای عمل کردن پرسنل مجموعه ی خود وقت کافی گذاشته است.

1 دیدگاه در “منو مناسب برای راه اندازی رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *