فست فود, مقالات

مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

در این مقاله ابتدا نحوه ی پیدایش فست فود را بررسی می کنیم. با توجه به توضیحات، همبرگر از مهم ترین غذاهای فست فود می باشد. با گسترش این حرفه و فراگیر شدن آن، به تجهیزات صنعتی نیاز داریم. یکی از وسایل مورد نیازدستگاه همبرگرزن است . در ادامه مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک را شرح خواهیم داد.

علت پیدایش غذاهای فست فود

فست‌فود نام غذایی است که در مدت زمان کوتاه تهیه و به مشتری ارائه می‌شود. این نوع غذا معمولاً با مواد از قبل گرم شده مثل فرآورده‌های گوشتی ، و یا از قبل پخته شده مثل کنسروها، تهیه می‌شود، به صورت فله تهیه شده و بسته‌بندی شده و به فروش می‌رسد. فست‌فود از ضروریات اجتماعات است و از زمان‌های بسیار قدیم تا کنون فروشندگان خیابانی به کسانی که پول کمتری دارند، یا می‌خواهند بدون معطل شدن سریع غذا بخورند می‌فروختند. امروز ما رستوران‌هایی داریم که همین کار را می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی و به علت پرمشغله بودن افراد، انواع غذاهای فست فود وارد زندگی مردم شد. با افزایش تقاضا برای انواع غذاهای فست فود، رستوران های زیادی این نوع غذا را به منو خود اضافه کردند. فست فودها شامل انواع ساندویچ، پیتزا، سوخاری ها و برگرها است. همبرگر به عنوان پرطرفدارترین غذای فست فود مورد توجه قرار گرفت.

اولین فست‌فود همبرگر در ایالات متحده در سال ۱۹۲۱ افتتاح شد. این فست فود توسط بیلی اینگرام و والتر اندرسون افتتاح شد که با اولین رستوران قلعه سفید در ویچیتا در سال ۱۹۱۶ شروع به کار کردند. آن‌ها یک منوی کوچک داشتند که همبرگر ارزان قیمت داشت.

همبرگر دستی

دلیل تولید دستگاه همبرگرزن

تقاضا روزافزون برای همبرگر و عرضه این غذای محبوب در مراکز تهیه و توزیع آن سبب شد که سرآشپزان و رستوران داران به فکر تامین تجهیزات مورد نیاز برای تهیه و طبخ همبرگر بیفتند. ابتدا تهیه این غذا با دست انجام می شد که معایب زیادی داشت از جمله :

1.خستگی

2.عدم فرم دهی مناسب و یکنواختی وزن

3.سرعت پایین در عرضه به موقع این غذا

4.عدم رعایت بهداشت و انتقال میکروب

بنابرین برای ارائه سریع و بهداشتی این غذای پرطرفدار، دستگاه های همبرگرزن تولید و در بازار عرضه شدند.

انواع دستگاه همبرگرزن

دستگاه های همبرگرزن در مدل های دستی و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است، اما برای ارائه سریع و بهداشتی این غذای پرطرفدار نیاز به دستگاهی تمام اتوماتیک بود که علاوه بر رعایت بهداشت، سرعت و کارایی را نیز بالا ببرد.

دستگاه همبرگرزن اتوماتیک طراحی و تولید شده  با سیستم برق plc و سیستم مکانیکی هیدرولیک بهترین و حرفه ای ترین نوع دستگاه در آماده سازی همبرگر با تیراژ بالا است که نه تنها در فست فودها بلکه در مراکز تهیه و توزیع همبرگرهای آماده و فروشگاه های عرضه غذاهای پروتینی که همبرگر را به صورت خام و بسته بندی شده توزیع می کنند، مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که می دانید سیستم هیدرولیکی دستگاه موجب عمر بالای دستگاه و کارایی فوق العاده آن می شود.

مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک در قسمت بعد شرح خواهیم داد.

دستگاه همبرگرزن

مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

مزایای دستگاه همبرگرزن اتوماتیک به شرح زیر می باشد :

1.رساندن پرتی مواد به حداقل

2.کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان

3.قابلیت تنظیم وزن در دستگاه همبرگرزن

4.قابلیت سلفون گذای دو طرفه گوشت برگر

5.طعم ثابت و یکدست بودن تمامی همبرگر ها

6.حفظ بافت گوشت با دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

7.دستگاه همبرگرزن دارای سیستم تمام هیدرولیک

8.سرعت بالا و آماده سازی حداقل 1000 برگر در ساعت

9.بسته بندی به صورت بهداشتی و اتوماتیک انجام میشود.

10.طراحی و تولید در ظرفیت های مختلف با تیراژ بالا طبق سفارش مشتری

11.عدم نیاز به نیروی ماهر و کاهش نیاز رستوران و مراکز فست فود به نیروی کار

12.توانایی آماده سازی همبرگر در اشکال و قطرهای مختلف طبق سفارش مشتری

 

دستگاه همبرگرزن اتوماتیک پویا صنعت به علت طراحی منحصر بفرد و قابلیت های ویژه ای که دارد مشتریان زیادی را نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا داشته و به اقصی نقاط دنیا صادر شده است.

شرکت پویا صنعت در زمینه ی فست فود تجهیزات دیگری نیز تولید کرده است. برای بازدید تجهیزات فست فود پویا صنعت اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *