تجهیزات آشپزخانه صنعتی, مقالات

تجهیزات و لوازم آشپرخانه صنعتی

تجهیزات و لوازم آشپرخانه صنعتی

تجهیزات و لوازم آشپرخانه صنعتی

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت گزینه ای مناسب برای گام برداشتن به سوی پیشرفت و رونق کسب و کار می باشد. امروزه با تغییر روش زندگی بدلیل مشغله های زیاد و فرصت کم افراد برای پخت وپز، نیاز به غذا های فست فود و آماده جزء ضروریات و نیازهای اولیه بشر شده است.

افراد و شرکت های شاغل در امر پخت و پز و تولید مواد غذایی گرم با استفاده از تجهیزات آشپزخانه پویا صنعت می توانند هم کیفیت و کمیت کار خود را بالا ببرند. همچنین هم رضایت مشتریان خود را جلب کنند. پویا صنعت در زمینه تولید و ارائه تجهیزات آشپزخانه جز اولین و معتبر ترین شرکت ها می باشد که رضایت و سلامت جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است. شما شاغلین محترم در بازار صنایع غذایی می توانید با استفاده از محصولات این شرکت به وسایل ایده ال در تجهیزات آشپزخانه دست پیدا کنید.

انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چیدمان آشپزخانه باز:

چیدمان آشپزخانه باز یا در اصطلاح open kitchen به مشتریان امکان می دهد عملی که معمولاً در پشت صحنه اتفاق می افتد را ببینند. هر طرح آشپزخانه تجاری را می توان با پایین کشیدن دیوار به آشپزخانه آزاد تبدیل کرد.

برای اطمینان از ایمنی مهمان، بهتر است وسایل آشپزی گرم را حتی الامکان از مشتری دور نگه دارید. یک پارتیشن شیشه ای بین منطقه سرویس و نشیمن برای میهمانان یک انتخاب هوشمندانه برای محافظت از غذا در برابر عطسه یا سرفه غیر منتظره است.

طراحی آشپزخانه صنعتی را جهت اجرای هر کانسپتی جدی بگیرید و حتما از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.
طراحی آشپزخانه صنعتی درست می تواند اثر بخشی تمام بخش ها را بالا برده و تمام هزینه هایی که برای راه اندازی یک رستوران انجام شده را توجیه پذیر نماید.

نکات مهم هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی حتما سعی کنید به چند مورد دقت نمایید. جزئیات، اندازه فضا و شکل هندسی آن در انتخاب و خرید تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی بسیار تاثیر دارد. در زیر ما در مورد نکات مهم هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی صحبت کرده ایم.

1- قبل از اقدام به خرید حتما جای قرار گرفتن لوازم را مشخص کنید. اگر به لوازم خاصی با سایز سفارشی نیاز دارید، مکان آن را مشخص کنید و آن را سفارش دهید.

2- سعی کنید تجهیزات پخت و پز را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب و خریداری کنید. لوازمی که کیفیت ندارند و قیمت پایینی دارند، دارای عملکرد ضعیفی می باشند و باعث اتلاف وقت، انرژی و سرمایه شما می شوند.

3- به برند تجهیزات و لوازم آشپزخانه دقت کنید. برندهای شناخته شده از بهترین متریال های اولیه استفاده می کنند و محصولات تولیدی آنها بالاترین کیفیت و عملکرد را دارند.

4- با نوجه به کار خود و غذایی که می خواهید بپزید و سرو کنید، مدل دستگاه و وسیله را انتخاب کنید. هر یک از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدل های مختلفی دارند و هر مدل ویژگی های خاص خود را دارد.

5- به کیفیت و دوام محصولات و تجهیزات دقت کنید. متریال ها و مواد اولیه به کار رفته در ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه های صنعتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا هم عملکرد بهتری داشته باشند و هم دارای طول عمر مفید بالایی باشند. اگر محصول خریداری شده توسط شما از کیفیت، دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد، تا سال ها برای شما کار می کند.

6- به کاربرد دستگاه ها و لوازم دقت کنید. قبل از اقدام به خرید یک لیست برای خود تهیه کنید و براساس نیاز خود تجهیزات را خریداری نمایید. شما می توانید در مورد هر دستگاه تحقیق کنید و اطلاعات لازم درباره آن را جمع آوری کنید. برخی از دستگاه ها برای شما کاربرد بسیار زیادی دارند که شما بدون شک باید آنها را خریداری کنید، اما برخی از آنها کاربرد کمتری دارند که شما می توانید نوع معمولی آنها را بخرید. اگر کیفیت و جنس خوبی خریداری نکنید، بدون شک دستگاه و وسیله شما خیلی زود خراب می شود و مجبور می شوید نوع جدیدتر و گران تر آن را خریداری کنید.

7- بعد از خرید تجهیزات و قبل از استفاده از آنها، یک بار خودتان عملکرد و نحوه کار دستگاه را بررسی کنید. حتما نحوه روشن کردن دستگاه و تجهیزات، نوع عملکرد آن، چگونگی تمیز کردن قطعات، چگونگی کارکرد دکمه ‌ها، بخش‌ ها و اجزای دیگر آن را بررسی کنید و همه چیز را خوب یاد بگیرید.

8- به این نکته دقت کنید که تجهیزات کوچک برای آشپزخانه های خانگی مناسب نیستند زیرا توان کار کردن در طولانی مدت را ندارند. مثلا چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی بسیار متفاوت است و حتی در جنس و نوع استیل با هم تفاوت دارند. سعی کنید لوازم نامناسب نخرید و روی آنها سرمایه گذاری نکنید.

بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی-
خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
خرید آنلاین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نکات بسیار مهم در رابطه با مسائل ایمنی آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران و فست فود

 

1- انتخاب لباس مناسب در محیط آشپزخانه‌های صنعتی

الف- انتخاب کردن لباس مناسب برای پرسنل آشپزخانه یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین مسائل ایمنی است. لباس فرم پرسنل را حتماً باید از پارچه‌های مناسب و جنس خوب که شستشوی آنها راحت و ساده باشد انتخاب نمود. لازم است به مقاومت پارچه توجه و دقت لازم را داشته باشیم که با چندین بار شستشو کهنه و پوسیده نشود.

ب- انتخاب کفش مناسب یکی دیگر از موارد رعایت ایمنی است. کفش حتماً باید سربسته انتخاب شود و از لحاظ جنس و مقاومت با کیفیت باشد تا در زمانیکه در معرض خطراتی مثل ریختن روغن داغ و آب جوش و پرتاب اشیاء نیز قرار می‌گیرند پای فرد دچار آسیب نشود. ضد آب بودن، راحت بودن و ضد لغزش و لرزش هم از موارد انتخاب گزینه‌های کفش است.

ج- استفاده از یک فرم لباس خاص و هماهنگ و یکدست برای پرسنل هم به نظم و انضباط مجموعه کمک می‌کند هم از لحاظ اصول ایمنی به پرسنل کمک می کند تا شناخته شده و مشخص باشند. البته جنبه تبلیغاتی لباس فرم و هماهنگ هم حتماً در نظر داشته باشید.

2- استفاده از سیستم تهویه مناسب آشپزخانه‌های صنعتی

آشپزخانه‌های صنعتی به دلیل داشتن فعالیت‌های زیاد آشپزی و خدماتی، خیلی زود گرم و دود گرفته و غیرقابل تحمل می‌شود و تحمل چنین وضعیتی برای افراد و پرسنل آشپزخانه که زمان بسیار طولانی مشغول به کار و خدمات هستند سخت و مشکل خواهد بود، خود این امر می‌تواند از لحاظ سلامتی خطراتی برای افراد مستقر در آشپزخانه داشته باشد و باعث بروز بیماریهای تنفسی، قلبی، ریوی، سردرد و … شود.

حتما در زمان طراحی سیستم رستوران از یک سیستم تهویه مناسب و کارآمد استفاده کنید تا نه تنها آشپزخانه را کامل و درست تهویه کند از منتشر شدن بوی غذا در سالن رستوران جلوگیری ‌کند، چون پخش بو در سالن رستوران می تواند اثر منفی برای رستوران یا فست فود شما داشته باشد.

تهویه درست و مناسب بجز ایمنی آشپزخانه‌های صنعتی و راحتی پرسنل یک التزام قانونی است و رعایت نکردن این موضوع قانونی می تواند باعث بسته شدن رستوران یا فست فود شما شود.

از عملکرد و کارکرد سیستم تهویه آشپزخانه اطمینان کامل را پیدا کنید و برای حفظ و ادامه عملکرد صحیح آن گاهی اوقات آنرا تمیز و جرم زدایی کنید.

3-کنترل رفت وآمد و کم کردن ترافیک در آشپزخانه‌های صنعتی

یکی از مسائل بسیار مهم برای رعایت اصول ایمنی در رستوران و فست فود کنترل رفت و آمدها و به حداقل رساندن ترافیک است. خصوصاً در زمانهای شلوغ و کار زیاد رعایت این امر بسیار مهم است. رفت و آمدهای زیاد به داخل آشپزخانه های صنعتی خطر سوختگی، ریختن غذاهای داغ، سرخوردن در کف آشپزخانه را افزایش می دهد. شما می‌توانید از زیرپایی‌هایی مقاوم که اصطکاک زیاد و لازم را دارند برای جلوگیری از خطر سُرخوردگی و لغزش پای افراد استفاده کنید.

همه چیز در مورد راه اندازی رستوران

  • نوع رستوران مورد نظر 

رستوران‌ها در انواع گوناگونی تاسیس می‌شوند، بنابراین شما باید پیش از هر چیزی در رابطه با این موضوع تصمیمات لازم را بگیرید. برای مثال اگر شما تصمیم به راه‌اندازی رستوران سنتی دارید، باید به مواردی توجه داشته باشید که به چنین رستورانی مربوط می‌شوند یا اگر می‌خواهید یک رستوران غربی و اروپایی راه‌اندازی کنید، باید شرایط را برای آن آماده کنید. پس از کنار انتخاب نوع رستوران ساده نگذرید، چرا که انتخاب‌های بعدی شما نیز به این انتخاب بستگی دارد.

 

  • مکان مناسبی را برای راه‌اندازی رستوران 

از دیگر نکات مهم در راه‌اندازی رستوران، می‌توان به انتخاب یک مکان درست و مناسب اشاره داشت. منظور از انتخاب درست، توجه به مسائل متفاوتی خواهد بود. برای مثال شما باید از مناسب بودن محیط اطراف و همچنین دکوراسیون داخلی آن مطمئن شوید؛ چرا که چنین موضوعاتی به طور مستقیم بر موفقیت شما تاثیر دارند.

تعمیر انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  • تعمیر دیگ چلوپز صنعتی

تعمیر دیگ چلوپز صنعتی به نظر پروسه سخت و سنگینی می آید. این دیگ‌ها کاربرد زیادی در رستوران داشته و خراب شدن حتی یکی از آن‌ها، کار آشپزخانه رستوران را تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته دیگ‌های صنعتی تولید پویا صنعت دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بوده و در صورت ایراد در این بازه زمانی و نیاز به تعمیر دیگ صنعتی چلوپز آشپزخانه، مشتری می‌تواند از خدمات کمپانی برخوردار باشد. البته پس از آن نیز تجهیزات آشپرخانه پویاصنعت در زمینه تعمیر دیگ صنعتی چلوپز همراه مشتریان خود بوده و در صورت نیاز تعویض قطعه را انجام خواهد داد.

  • تعمیر دیگ خورشت پز صنعتی

تعمیر دیگ خورشت پز نیز مانند تعمیر دیگ صنعتی چلویی خواهد بود. این تعمیر می‌تواند به بخش خروجی یا ورودی دیگ مربوط بوده و یا به بخش گرمایشی آن ارتباط داشته باشد. اشکال در درب دیگ صنعتی خورشت پز، رایج‌ترین مشکلی است که معمولا مشتری‌ها در برندهای بی‌کیفیت با آن مواجه می‌شوند. ایراد در عایق‌بندی این بخش، باعث نقص در عملکرد دیگ شده و نیاز به تعمیر دیگ صنعتی خورشتی یا خورش پز را پیش خواهد آورد.

2 دیدگاه در “تجهیزات و لوازم آشپرخانه صنعتی

  1. pooyaco گفت:

    خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *