مقالات

لوازم رستوران صنعتی

لوازم رستوران صنعتی

لوازم رستوران صنعتی

تجهیزات رستورانی اصلی ترین عوامل طبخ غذا در یک رستوران محسوب می شوند. تفاوتی ندارد رستوران شما تا چه اندازه بزرگ باشد شما در هر صورت برای اینکه بتوانید منو غذایی را تهیه کنید نیاز به برخی از لوازم پخت و آماده سازی غذا دارید تا بتوانید در عالی ترین زمان و با کمترین میزان انرژی بهترین نوع غذا را تحویل مشتریان خود بدهید تا آنها را برای دفعات بعدی نیز شما را انتخاب کنند.

تجهیزات رستورانی

همیشه این نکته را باید در نظر داشته باشید که تجهیزات پخت غذا رستورانی با تجهیزات فست فود تفاوت زیادی دارد. هر چند برخی از لوازم صنعتی پخت غذا در رستوران و فست فود به صورت مشترک استفاده می شوند ولی این دو دنیای متفاوتی با هم دارند. معمولاً از تجهیزات صنعتی رستورانها انتظار می رود تا غذاهایی به سبک خانگی برای مشتریان تهیه کند، ولی از تجهیزات پخت غذای فست فود انتظار بر آماده کردن غذاهای سریع در کوتاه ترین زمان ممکن را داریم.

ما به شما توصیه می کنیم که برای خرید تجهیزات رستورانی خود از مشاورین کاردان و حرفه ای گروه صنعتی پویا صنعت یزد استفاده کنید. کارشناسان ما سال ها است در این زمینه فعالیت می کنند و با استفاده از دانش و تخصص خود اقدام به آماده سازی انواع رستوران و فست فود، بهترین نوع تجهیزات و لوازم رستورانی را نسبت به فضای آشپزخانه شما ارائه می دهند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه یک رستوران راه اندازی کنیم؟ چگونه مشتری برای رستوران خود جذب کنیم؟ چگونه شکست نخوریم در این راه؟ اولین قدم را چگونه برداریم؟ و یا اینکه نوع رستورانی را که می خواهید راه اندازی کنید را انتخاب کرده اید؟

استانداردها در طراحی آشپزخانه صنعتی
پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی _ راههای افزایش فروش فست فود و رستوران

افرادی که می خواهند آشپزخانه های صنعتی تاسیس کنند باید به خوبی با لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنایی داشته باشند. تمامی این تجهیزات فضای آشپزخانه را دگرگون می کنند. آشپزخانه های صنعتی همان دسته از انواع آشپزخانه هایی می باشد که رستورانی است و انواع غذاها در آن طبخ می گردد. زمانی که شما می خواهید یک آشپزخانه صنعتی راه اندازی کنید باید تجهیزات آن را هم خریداری نمایید. راه اندازی کردن رستوران یکی از شغل های جذابی می باشد که بسیاری از افراد را وسوسه می کند.

هزینه های اولیه ای که برای راه اندازی و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید پرداخت کنید تا حدودی زیاد می باشد. ولی باید دقت داشته باشید که بر اساس کسب و کار و نوع غذاهایی که طبخ می نمایید برخی از دستگاه های مهم را تنها خریداری کنید تا هزینه زیادی را هم پرداخت نکنید. تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در معرض دید مشتری قرار ندارد، ولی باید به آنها اهمیت بسیار زیادی دهید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

افزایش فروش فست فود و رستوران بسته به نوع لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز بستگی دارد.

داشتن بهترین کیفیت در این تجهیزات باعث شده که غذایی با کیفیت تری داشته باشید.

دستگاهها و لیست تجهیزات آشپزخانه های صنعتی نقش بسیار مهمی در پخت انواع پیتزاها دارند.

مثلا پخت با یک فر پیتزای معمولی و پخت با فر ریلی خیلی تفاوت دارند.

تعداد تولید پیتزا در یک فر ریلی با یک فر معمولی بسیار تفاوت دارد.

حتی کیفیت پخت فر پیتزا ریلی بسیار عالی تر از بقیه فر ها میباشند.

استانداردها در طراحی آشپزخانه صنعتی

در طراحی آشپزخانه های صنعتی در مراکز بهداشتی مانند بیمارستان ها و مکان هایی که بهداشت و ایزوله بودن محیط برای آن ها از امنیت زیادی برخوردار است، نظیر شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی، رعایت استاندارد های روز دنیا در مورد بهداشت آشپزخانه و کیفیت تجهیزات و طرح و چیدمان آشپزخانه، امری مهم و الزامی طلقی می شود.
از جمله استاندارد ها که طراحان باید رعایت کنند، روش های کنترل بهداشتی فرآیند تولید، روش تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی یا همان استاندارد HACCP است که اولین بار توسط ناسا و ارتش آمریکا برای حفاظت از مواد غذایی فضانوردان استفاده شد و اصول اجرایی آن تحت نظارت سازمان FAO و WHO تنظیم شده است.
امروزه سازمان های بین المللی و سازمان های ملی بهداشت تاکید خاصی در اجرایی کردن استاندارد های مربوط به غذا و سلامت انسان دارند و ایران نیز از این موضوع استثنا نبوده و وزارت بهداشت در مورد بهداشت مواد غذایی و آشپزخانه ها حساسیت خاصی نشان داده و نظارت بر این مورد را به طور جدی دنبال می کند.

فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی

کسانی که به فکر راه اندازی رستوران و یا آشپزخانه صنعتی هستند معمولا به دنبال مرجعی هستند که بیشتر وسایل مورد نیازشان را به طور یکجا برای فروش داشته باشند. پویا صنعت به عنوان یک سایت خرید و فروش آنلاین، مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز را موجود دارد و قبل از فروش به خریدران مشاوره تخصصی و رایگان می‌دهد.
خریداران به راحتی می‌توانند در ویترین نت تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز خود را از لحاظ قیمت و مشخصات فنی مقایسه کنند و پس از تماس با کارشناسان فروش پویا صنعت و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان، دستگاه مورد نیاز خود را به طور آنلاین خریداری کنند.

تجهیزات آماده سازی چه کاربردی دارند؟

یکی دیگر از دسته های مهم لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی، که باید با آن آشنا باشید و بسیار نیز با آن در ارتباط اید تجهیزات آماده سازی است. این تجهیزات به شما کمک می کنند تا پیش از شروع فرآیند پخت و یا دیگر مراحل، از صحت انجام شدن آن ها مطمئن شوید. برای خرید تجهیزات آماده سازی باید به خوبی با انواع آن ها آشنا باشید و تا بتوانید بهترین گزینه ها را با توجه به نوع و اندازه ی فضای کار خود انتخاب کنید.

انواع تجهیزات پخت و پز:

تجهیزات پخت و پز دسته بسیار گسترده ایست اما به عنوان مهم ترین آن ها می توان به گاز 4 شعله فر دار، انواع اجاق گاز رو میزی، دیگ های چلوپز و خورش پز، فر های ترکیبی، کباب پز ها و … اشاره کرد. هر کدام از تجهیزات پخت و پز کاربرد جداگانه و فضای کابردی متفاوتی دارند که می توان از آنها در انواع آشپزخانه های صنعتی مانند آشپزخانه رستوران، هتل و … استفاده کرد.

چگونه می توانیم تجهیزات رستوران را خریداری کنیم؟

شما می توانید برخی از تجهیزات رستورانی را به راحتی به صورت آنلاین خریداری کنید تا در محل کسب و کار تحویلتان داده شود. با این حال، اگر در مورد آنچه که شما نیاز دارید مطمئن نیستید یا نیاز به یک قطعه سفارشی دارید، احتمالا از گفتگو با نمایندگان خدمات مشتریان تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت برخوردار خواهید شد که می توانند شما را به درستی هدایت نمایند.

گروه پویا صنعت بر آن است تا بهترین تجهیزات رستورانی را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خویش قرار دهد. در پویا صنعت تمرکز بر این است که مشتریان بتوانند با توان های اقتصادی مختلف، تجهیزات رستورانی کارآمد مورد نیاز خود را خریداری کنند و بتوانند گام موثری در مسیر موفقیت خود در این شغل بردارند.

تجهیزات رستورانی
تجهیزات پخت و پز آشپزخانه و رستوران

تجهیزات پخت و پز آشپزخانه و رستوران

تجهیزات و لوازم پخت و پز پاشنه آشیل هر رستورانی است. وقتی برای تهیه این لوازم آماده میشوید حتما به حجم و زمان استفاده از آنها دقت کنید، در حالی که تجهیزات کوچکتر ممکن است ارزانتر و بصرفه‌تر بنظر بیایند، اما برای پخت انبوه در ساعات متوالی مناسب نیستند و ممکن است راندمان کار شما را در دراز مدت کاهش دهند و موجب هزینه بیشتر برای شما شوند.

فر پخت و پز: این وسیله میتواند حکم آچارفرانسه شما در آشپزخانه‌تان را داشته باشد که میتوانید برای پختن، روست کردن و بسیاری از موارد دیگر از آن استفاده کنید. بسته به نیاز شما یک فر یا مجموعه از فرهای نیمه صنعتی یا صنعتی مناسب کار شما خواهد بود.

شعله گاز: با توجه به نیاز شما میتوانید از شعله های گاز چندتایی بهره ببرید تا سرعت پخت و تهیه غذای شما افزایش یافته و همزمان بتوانید به چند سفارش مختلف خود برسید.

سرخ کن صنعتی: سینک های صنعتی سرخ کن برای کاربردهای متفاوت از سرخ کردن سیب زمینی تا سرخ کردنی‌های مخصوص شما مانند مرغ سوخاری و … استفاده می شود.

برای اینکه مطمئن باشیم تجهیزات رستوران شما در آینده عملکرد خوبی دارند ما هنگام خرید نکات زیر را مد نظر قرار می دهیم:

1- لوگو NSF به این معنا که وسیله برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مناسب است.

2- آن چیزی را که لازم دارید می خریم: ابتدا منوی غذاییتان را مشخص می کنیم، با توجه به منویتان چیزهایی که لازم دارید را تهیه می کنیم. مثلا کل هزینهایتان را برای خرید یک اجاق بزرگ که فقط روزی یک بار استفاده می شود نمی گذاریم. تخمین می زنیم که چه مقدار خروجی ای از هر دستگاهی که می خریم لازم دارید و سایز آن را درست انتخاب می کنیم. خرید یک دستگاه کوچک باعث می شود مشتری منتظر بماند و عصبی بشود و خرید دستگاه بزرگ آن هم هزینه ی بالایی دارد و هزینه مصرف انرژی آن هم بالاتر است.

3- درمورد گارانتی آن اطلاعات کسب می کنیم: قبل از اینکه پولتان را برای خرید تجهیزات رستوران سرمایه گذاری کنید، در مورد اینکه سازنده آن چه مقدار پشتیبانی می کند تحقیق می کنیم.

4- قبل از تحویل به خوبی دستگاه ها را بررسی می نماییم: قبل از اینکه رسید تحویل را امضا کنید حتما دستگاه را امتحان می کنیم. ممکن است محصولات طی حمل شدن آسیب دیده باشند

5- هزینه های بلند مدت را در نظر می گیریم: وقتی می خواهیم تجهیزات رستورانی بخریم به برچسب مصرف انرژی آن توجه خواهیم کرد، مثلا در تابستان یخچال باید بیشتر کار کند تا بتواند یخ را خوب نگه دارد، به همین خاطر میزان مصرف انرژی باعث می شود که هزینه های شما پایین بیاید.

جهت هرگونه مشاوره در مورد خرید و راه اندازی تجهیزات رستوران با گروه تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت تماس بگیرید. ارائه خدمات به شما عزیزان افتخار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *