تجهیزات آشپزخانه صنعتی, فست فود

دستگاه بخارپز هات داگ

دستگاه بخارپز هات داگ

دستگاه بخارپز هات داگ مناسب برای انواع فست فودی ها میباشد. این دستگاه محصول گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت ساخته شده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه ی روز دنیا می باشد. بخار پز هات داگ مناسب برای بخارپز کردن هات داگ است.

هات داگ که به انگلیسی Hot dog نوشته می شود، ساندویچی گرم شامل سوسیس طبخ شده (معمولاً فرانکفورتر) و نان فانتزی نرمِ مخصوص هات‌داگ است که به آن کاهو، سس خردل، سس کجاپ و ادویه جات نیز زده می‌شود و انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. اینکه این نام از چه زمانی و توسط چه کسی برای این نوع ساندویچ انتخاب شده‌ است، مشخص نیست. هات‌داگ در کشور آمریکا غذایی بسیار محبوب است.
هات داگ در ایران به شکلی متفاوت تر از امریکا تهیه می‌شود. در ایران علاوه بر سوسیس، قارچ، چیپس و پنیر موزارلا از جمله مخلفات هات داگ هستند و به طور دلخواه همراه با سس‌های کچاپ، شیرین، مایونز، خردل، مکزیکی و قارچ استفاده و میل می‌شود. اصل پخت هات داگ به روش بخارپز (بدون روغن) هست ولی برخی آن را کبابی و برخی هم سرخ می کنند.

تولید دستگاه هات داگ پز صنعتی توسط شرکت های متعددی در شهرهای کشورمان قابل تولید بوده و هست و توانسته است تا نیاز مشتریان را در این زمینه فراهم آرود. هات داگ بخارپز نیز نوع دیگری از این غذاها می باشد که طرفداران زیادی نیز دارد. این مدل از دستگاه به صورت گازی نمی باشد و به این صورت سوسیس ها را نمیپزد و به صورت گرما با بخار آب به پخت آنها میپردازد. دستگاه هات داگ زن از جمله این تجهیزات است. که اگر در قسمت پخت بخواهیم بگوییم یکی از مدل های این محصولات می باشد ولی ما دستگاهی برای پر کردن سوسیس نیز داریم که به سوسیس پر کن معروف است. اگر بخواهیم این تجهیزات فست فود را از نظر قیمت مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت قیمت دستگاه هات داگ پز بسیار متغیر بوده به این دلیل که بعضی از انواع این محصول وارداتی میباشد و به دلیل نوسان شدید ارز این محصول نیز از نوسان شدیدی برخوردار میباشد و برای دریافت لیست قیمت می توانید با شماره تلفن های درج شده تماس گرفته و از مشاوران ما قیمت روز دستگاه ها و قیمت دستگاه بخارپز هات داگ تک را دریافت نمایید.

دستگاه بخارپز هات داگ تک دست دوم را در صورتی که این دستگاه از نظر ظاهری تمیز بودند را میتوان با دقت و وسواس خریداری نمایید و هات داگ پز خانگی را می توانید از بازار و فروشگاه های ما تهیه کنید که مدل هایی هستند که از نوع صنعتی کوچکتر می باشند و این مدل ها برای خانگی بسیار مناسب می باشد که نوع رولی آن نیز از این دسته می باشد.

دستگاه هات داگ تک

دستگاه بخارپز هات داگ

یکی از تجهیزاتی که در فست فودی ها کاربرد زیادی دارد، دستگاه بخارپز هات داگ است. از آنجایی که ساندویچ هات داگ یک غذای فست فودی محبوب است، استفاده از این دستگاه می تواند سرعت آماده سازی آن را افزایش دهد. با استفاده از این دستگاه سوسیس ها را بخار پز می کنند. سپس آن ها را سرخ می کنند. در دستور پخت اصلی این غذای خوشمزه که ریشه ای آمریکایی دارد نیز سوسیس باید بخار پز شود. اما اغلب کشور ها به خصوص ایران سوسیس را سرخ می کنند. که از نظر سلامت درست نیست.

فرانکفورت در آلمان، به‌طور سنتی به‌عنوان سرمنشأ پیدایش سوسیس و بعدها هات داگ در جهان شناخته می‌شود، از این رو سوسیس آلمانی با نام فرانکفورتر نیز در بسیاری از نقاط دنیا شناخته شده است.

بااین‌حال، این ادعا از سوی افرادی که مدعی هستند سوسیس محبوب آلمانی، موسوم به داکسهوند (dachshund) یا سگ کوچک (little-dog)، در اواخر دهه‌ی ۱۶۰۰ توسط یوهان گیورگینر (Johann Georghehner)، قصاب اهل کوبورگ، اختراع شد، رد می‌شود.

به گفته آن‌ها گیورگینر بعدها به فرانکفورت سفر کرد تا محصول جدید خود را به فروش برساند؛ البته نباید فراموش کنیم که آلمانی‌ها به این خاطر سوسیس محبوب خود را داکسهوند نامیدند که شباهت زیادی به سگ‌های کوچک نژاد داکسهوند با بدنی باریک و کشیده داشت.

طرز پختن هات داگ

1- قابلمه ای را تا نیمه آب نموده و روی حرارت متوسط قرا دهید تا به جوش آید. میزان آب موجود در قابلمه باید به اندازه ای باشد که حداقل تا 2.5 سانتیمتر روی هات داگ ها را بپوشاند.

2- هات داگ ها را در آب جوش قرار داده و حرارت را روی متوسط رو به پایین تنظیم کنید، طوریکه آب داخل قابلمه ریز جوش بزند. 10 تا 15 دقیقه فرصت دهید تا هات داگ بپزد. برای اطمینان از پخته شدن هات داگ، از یک دماسنج گوشت بهره ببرید. دماسنج را در درون ضخیم ترین قسمت هات داگ قرار دهید و صبر کنید تا دمای آن حداقل به 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتیگراد) برسد.

3- هات داگ ها را از آب جوش خارج نموده، فورا داخل آب یخ قرار داده و اجازه دهید حدود 10 دقیقه در آب یخ بمانند.

4- هات داگ را پس از خنک شدن می توانید در ظرف دردار در فریزر نگهداری نموده یا آن را به صورت تازه مصرف کنید.

نکته: این روش پختن هات داگ، روش بخارپز است که روش مطمئن تری است، چون با قرار دادن هات داگ در آب جوش در صورت سوراخ بودن کاور آب به داخل آن نفوذ می نماید.

طرز-تهیه-هات-داگ
هات داگ

چرا هات داگ ها محبوب هستند؟

دلایل متعددی برای محبوبیت هات‌داگ در سراسر دنیا وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل، ارزان بودن این غذا نسبت به دیگر خوراکی‌های فست‌فودی است. حتی اگر به هات‌داگ‌ها سس هم نزدید، قابل‌خوردن هستند و گزینه‌ای ایده‌آل در هر شرایطی محسوب می‌شوند.

می‌توان هات‌داگ‌ها را در خانه با دستورات و مواد اولیه‌ی متفاوت و متناسب با هر سلیقه‌ای آماده کرد. هات‌داگ‌ها خوراکی‌هایی سریع هستند و در زمان‌هایی که عجله دارید، به کار می‌آیند.

طرز تهیه هات داگ

به گزارش مجله ویراپارس، طرز تهیه هات داگ ساده بدون فر، نکاتی مهم و اصولی دارد که در این مطلب به صورت تصویری ارائه شده است. هات داگ نوعی ساندویچ گرم است که با انواع سس و سبزیجات سرو می گردد و با تهیه آن به صورت خانگی، می توانید از سلامت آن مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *