راه اندازی فست فود

راه اندازی آشپزخانه فست فود یکی از بیزنس های پردرآمد است که با توجه به رقابتی شدن بازار غذا نیازمند دانش فنی، مشاوره های دقیق و کارشناسانه می باشد. برای بسیاری از افراد این شغل بسیار جذاب, سرگرم کننده و همچنین پول ساز است. بیشتر افراد برای تامین مخارج زندگی به این شغل روی آورده اند. بیشتر و بیشتر شدن تعداد فست فود ها گواه بر این موضوع است. با توجه به مشغله‌های روزانه, کمبود وقت و زمان, تغییر ذائقه و همچنین تغییر روش زندگی مردم, بیشتر افراد مشتاق خوردن غذای فست فود خوشمزه شده اند. یکی از مهمترین مزایای فست فود این است که همیشه حتی در ایام تعطیل نیز در دسترس مردم است. و همین امر سبب می‌شود که این شغل دارای درآمد بالایی باشد. راه اندازی فست فود مراحل زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها گرفتن مشاوره از متخصصین و کارشناسان زبده در امر آشپزخانه فست فود و تهیه بهترین امکانات و تجهیزات برای این آشپزخانه ها می باشد

رستوران زنجیره ای چیست

مراحل راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود باید به طور کامل و با برنامه ریزی دقیق و منظم انجام شود, تا بتوانید فست فود خود را به موقع و با بهترین کیفیت و مناسب ترین تجهیزات فست فود راه اندازی کنید و همچنین هزینه هایی دارد که شامل دکوراسیون، تجهیزات، راه اندازی، مواد مصرفی، تبلیغات و مکان مناسب می باشد هزینه کردن شما رابطه مستقیمی با برنامه،استراتژی و اهداف شما دارد. در این بخش با مختصری از مراحل راه اندازی فست فود و آشپزخانه فست فود آشنا می‌شویم:
• یافتن مکان مناسب و استاندارد
• انتخاب تجهیزات فست فود با کیفیت
• طراحی دیزاین و چیدمان
• داشتن منو متنوع
• جذب و آموزش پرسنل
• نبلغات جذاب و گیرا
• حفظ کیفیت غذا
• رعایت نکات بهداشتی

فست فود به شکل امروزی از سال ۱۹۱۲ و در آمریکا به وجود آمد. در هفتم جولای در نیویورک, رستورانی با نام اتومات تاسیس شد. این فست فود بیشتر به شکل کافه تریا بود. در این رستوران غذاهای از پیش آماده شده در محفظه شیشه ای گرم قرار داشتند. مشتریان از طریق دستگاه سکه ای اقدام به خرید غذا می‌کردند. این فست فود به سرعت دارای شعبه های زیادی در کشور آمریکا شد. و به مدت ۲۰ سال بی رقیب بود. بعد از آن شرکت آمریکایی وایت کسل به بازار رقابت وارد شد. این شرکت همبرگرهایی آماده کرد که برای مردم خیلی ارزان و به صرفه بود. قیمت همبرگر این شرکت فقط پنج سنت بود. برای اولین بار در این شرکت بود که مشتریان می‌توانستند فرآیند طبخ و آماده سازی غذای خود را ببینند. در سال ۱۹۴۰ غول دیگری به بازار آمد که هنوز هم بدون رقیب است. مک دونالد که نامش همیشه همراه صنعت فست فود آمده است. برادارن مک دونالد از یک باربیکیو ساده شروع کردند. و کم کم کار خود را گسترش دادند. آن ها به این نتیجه رسیدند سود حاصل از فروش همبرگر بیشتر است. در نتیجه در منوی غذای جدید خود فقط همبرگر, سیب زمینی سرخ کرده, چند نوع شیک و کوکاکولا قرار دادند. البته باید گفت که همه این غذاها و مواد از قبل بسته بندی شده بودند. بعد از مک دونالد رستوران های زنجیره ای زیادی در اکثر آن‌ها در آمریکا بودند, تاسیس شدند. که همه آن ها دارای غذای فست فود خوشمزه ای بودند که در دنیا طرفداران زیادی دارد.

فست فود یزد