دستورالعمل راه اندازی کباب گیر اتوماتیک PLC طراحی شده با سیستم برق

انواع دستگاه های کباب گیر اتوماتیک تولید گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت

کباب زن اتوماتیک مدل PS400H

[supsystic-tables id=3]

[supsystic-tables id=2]

کباب زن اتوماتیک مدل PS700H

کابل برق دستگاه به شبکه برق 220 ولت متصل گردد. استفاده از سیم ارت الزامیست. کلید برق اصلی دستگاه روشن شود، صفحه نمایشگر PLC روشن می شود و تاریخ و ساعت را نشان میدهد. ( اگر دستگاه کبابگیر از نوع دو قلو بود می بایست کلید مربوط به سیستم های چپ و راست هر کدام که نیاز است روشن گردد تا صفحه نمایش روشن شود.) استارت سیستم هیدرولیک (موتور) زده شود.

در این حالت دستگاه بصورت دستی می باشد ( صفحه نماشگر تاریخ و ساعت را نمایش میدهد.) حال اگر کلید F2 زده شود همزمان قالب بسته شده و تزریق نیز انجام می شود و اگر کلید F3 زده شود همزمان قالب پایین آمده و پیستون تزریق به عقب برخواهد گشت. ( دقت شود کلید قارچی که جهت قطع اضطراری است بالا و آزاد باشد.)
اگر یک بار کلید F1 را فشار دهیم دستگاه به حالت اتوماتیک می رود. اطلاعات روی صفحه نماشگر عوض شده و دو پارامتر “تعداد سیخ کباب گرفته شده” ( NUMBER ) و “زمان تزریق گوشت” ( TIME )، نمایش داده می شود. در این حالت سریعاً همزمان هر دو جک قالب و تزریق به ابتدای سیکل حرکتی خود می آیند و سیستم آماده استارت اولیه بصورت اتوماتیک می باشد.

اگر کلید قارچی اضطراری در حالت نرمال بود می توان گرفتن کباب را آغاز کرد. یک عدد سیخ استاندارد دستگاه مورد نظر را در جای مخصوص خود در قالب قرار دهید به محض قرار گرفتن سیخ در جای خود قالب بسته شده و تزریق صورت می گیرد و بلافاصله جکها به عقب باز می گردند و سیخ کباب توسط سیخگیر مانع برگشت سیخ به داخل قالب می شود. سیخ کباب گرفته شده را از داخل دستگاه برداشته و سیخ بعدی را داخل قالب قرار دهید. اگر برای دفعات اول کبابگیری قالب کامل انجام نشده بود چند بار این عمل را تکرار کنید تا کباب کامل گرفته شود.

در صورتی که دستگاه بصورت اتوماتیک است، یعنی کلید F1 را زده اید، روی صفحه نام شرکت پویا صنعت، تعداد سیخ و زمان تزریق مشخص است ( اگر نبود یک بار کلید F1 را بزنید. ) اگر کلید F4 را بزنید تعداد سیخ های گرفته شده صفر خواهد شد. بنابراین کلید F4 که برای صفر کردن تعداد سیخ های کباب گرفته شده است در حالت دستی کار نمی کند.

اگر بخواهید تنظیمات برنامه شامل زمان حرکت رفت و برگشت جک ها ( و یا تنظیمات تاریخ میلادی و ساعت دستگاه ) را تغییر دهید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

1- ابتدا کار دستگاه را متوقف کرده و کلید F1 را بزنید تا برنامه در حالت دستی قرار گیرد. (روی صفحه فقط تاریخ و ساعت باشد.)
2- کلید ESC را بزنید تا به محیط منو وارد شود با کلیدهای جهت نما گزینه PROGRAM را انتخاب کرده OK را فشار دهید و بعد از آن گزینه SET PARAMETER را انتخاب کنید.

دراین صفحه 2 گزینه مشاهده می شود:
1- زمان تزریق “INJECTION TIME”
2- زمان برگشت “BACK TIME”

INJECTION TIME: زمان مربوط به عملیات بستن قالب و تزریق گوشت را مشخص میکند که بصورت پیش فرض 5/1 ثانیه درنظر گرفته شده است. این تنظیم برای قالب با وزن های مختلف متفاوت است و باید برای هر قالب به صورت جداگانه باشد و نسبت به دمای گوشت و میزان نرمی گوشت نیز متفاوت است.

BACK TIME: زمان مربوط به عملیات باز شدن قالب و برگشت پیستون تزریق به عقب و ابتدای سیکل خود را مشخص میکند که این مورد هم بصورت پیش فرض 5/1 ثانیه درنظر گرفته شده است. جهت تنظیم ساعت و تاریخ نیز می توانید به صفحه SETTING رفته گزینه CLOCK را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نظر را انجام داده و کلید OK را ابتدا بزنید و سپس با کلید ESC از تنظیمات خارج شوید.

نکته: در هرکدام از صفحات فوق که تغییری در پارامترها داده شد باید ابتدا کلید OK را بزنید و با کلید ESC از آن صفحه خارج شوید و اگر کلید OK را نزده و خارج شوید تغییرات اعمال شده برای پارامترها ثبت نخواهد شد. با چند بار زدن کلید ESC به صفحه اول باز میگردیم ( تاریخ و ساعت ) و با زدن کلید F1 به صفحه اتوماتیک رفته و دستگاه جهت شروع کار مجدد آماده می باشد.

کباب زن اتوماتیک
دستورالعمل راه اندازی دستگاه های اتوماتیک کباب زن طراحی شده PLC با سیستم برق
کباب زن اتوماتیک مدل PS700H
صفحه PLC مدل دستگاه کباب زن PS700H
کباب زن اتوماتیک مدل مبلی PS600H
صفحه PLC مدل دستگاه کباب زن PS600H و PS400H
مخزن روغن
PS700Hبخش مخزن و تنظیم فشار کاری دستگاه در دستگاه کباب گیر مدل
بخش مخزن روغن و تنظیم فشار کاری دستگاه کباب گیر مدل های PS400H, PS500H, PS600H
بخش مخزن روغن و تنظیم فشار کاری دستگاه کباب گیر مدل های PS400H, PS500H, PS600H
ضمن تشکر از حسن نظر شما نسبت به محصولات گروه تولیدی پویا صنعت دستورالعمل راه اندازی دستگاه های اتوماتیک کباب گیر را خدمت شما عرضه میکنیم:
بخش مخزن و تنظیم فشار کاری دستگاه در دستگاه کباب گیر مدل PS700H

گوشت چرخ کرده و اماده شده را داخل سیلندر تزریق دستگاه ریخته و سپس مخزن گوشت را در محل خود نصب و پر از گوشت کنید.

نکات ایمنی:

1- دستگاه را در محل مناسب به دور از هر گونه آلودگی، گرد و خاک و دود و مواد شیمیایی قرار دهید.
2- دستگاه را در سطح صاف و بدون شیب قرار دهید.
3- دستگاه را به برق بدون نوسان و مطمئن متصل کرده و از وجود سیم ارت اطمینان حاصل کنید.

مخزن روغن را با توجه به مدل دستگاه و مقدار اعلام شده در دستورالعمل پر کنید:

1- در دستگاه های رومیزی درب پشت باید باز شود و با باز کردن پیچ های درب، روغن داخل مخزن ریخته شود. در دستگاه های مبله روغن را داخل مخزنی که در قسمت زیرین دستگاه تعبیه شده تا محل مشخص شده بریزید.
2- روغن مصرفی دستگاه، روغن 68 هیدرولیک است. ظرفیت مخزن روغن دستگاه کباب گیر رومیزی 10 لیتر و دستگاه های مبله 40 لیتر می باشد.

مخزن روغن

قالب های دستگاه را با روغن خوراکی چرب کرده و بعد از هر شستشو این عمل را تکرار نمایید تا قالب عمر بیشتری داشته باشد.

فاصله سنسورها

فاصله سنسورها را درحالتی که قالب ها در پایین ترین وضعیت خود هستند تنظیم کنید به طوری که فاصله سیخ تا هر دو سنسور بین 2 تا 4 میلیمتر باشد.

دما

گرمکن های قالب را روشن کرده و صبر کنید تا دمای قالب ها به میزان مشخص شده برسد. دما باید 55 درجه سانتیگراد باشد.

کلید موتور اصلی

کلید موتور اصلی را در وضعیت روشن قرار دهید تا الکتروموتور روشن شود.

کلید جک

کلید جک

کلید خاموش و روشن

کلید وضعیت

کلید وضعیت دستگاه را در حالت دستی قرار دهید و از نبودن قطعات روی صفحه دستگاه اطمینان حاصل فرمایید و بوسیله کلید جک از حرکت کردن جک تزریق و صفحه قالب مطمئن شوید در این حالت قالب ها حتما باید بسته شده باشد.

بوسیله گیج فشار روی مخزن از تنظیم فشار کاری دستگاه مطمئن شوید. گیج باید روی 100 بار فشار کاری باشد.

گیج فشار روی مخزن
تنظیم فشار کاری دستگاه
تایمر الکترونیکی
کلید دستی و اتوماتیک

کلید وضعیت را در حالت اتوماتیک قرار دهید و سیخ را به طور صحیح در محل قالب قرار دهید، سپس دستگاه خودکار شروع به کار میکند.

اگر گوشت روی سیخ کباب کم بود تایمر تزریق را بیشتر کرده و اگر زیاد بود تایمر را کاهش دهید.

بعد از اتمام سیکل کاری سیخ کباب را بردارید و به همین ترتیب سیخ های بعدی را بگذارید.

بخش تزریق دستگاه:
قطعات تزریق:

قطعات تزریق
قطعات تزریق دستگاه
سیلندرتزریق
پیستون تزریق

ترتیب بستن قطعات تزریق دستگاه کباب گیر:

ابتدا قیف تزریق را بطور صحیح داخل مهره یزرگ سر سه راهی تزریق قرار می دهیم، سپس فنر، واشر تزریق و در انتها واشر پنجره ای تزریق گذاشته و سر پیستون تزریق داخل سیلندر تزریق قرار داده و مهره را محکم می بندیم.

تجهیزات
تجهیزات
قیف تزریق

پس از اتمام سیخ گیری قطعات بخش تزریق دستگاه را به ترتیب باز کرده و تمیز کنید.

[supsystic-tables id=4]

کلید قطع اضطراری
المنت
رله

نمونه دستگاه کباب زن طراحی شده با سیستم برق plc

دستگاه کباب زن اتوماتیک پویا صنعت

احتیاط:

1- از شستشو دستگاه با آب جلوگیری نمایید.
2- در صورت بروز هرگونه تغییر و جهت تنظیم قطعات با کارشناسان فنی شرکت در ارتباط باشید.