مقالات, کباب

دستگاه کباب زن

دستگاه کباب زن

دستگاه کباب زن یا دستگاه کوبیده زن 

برای به سیخ کشیدن گوشت چرخ کرده و تهیه کباب کوبیده این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه کباب زن یا کباب زن برقی یکی از دستگاه های کاربردی تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. دستگاه کوبیده زن اتوماتیک برای بهبود کیفیت، افزایش سرعت و همچنین رعایت بهداشت وارد آشپزخانه‌های صنعتی شد. این دستگاه‌ها را با نام‌های دیگری مانند کباب‌گیر، کباب سیخ‌گیر و کباب پیچ نیز معرفی می‌کنند. گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت یزد توانسته نام خود را به عنوان اولین تولیدکننده کباب زن هیدرولیکی ثبت کند.
کباب کوبیده گوشت و مرغ یکی از غذاهای مورد پسند ایرانی ها است که در محافل خانوادگی، مجالس و رستوران ها صرف می شود. تهیه کباب کوبیده به مهارت زیادی نیاز دارد و یکی از مهم ترین مراحل که حتی بهترین آشپز ها نیز گاهی در انجام آن مشکل دارند، به سیخ کشیدن گوشت است. بعد از مرحله ی به سیخ کشیدن کباب کوبیده مرحله ی پخت کباب است که با دستگاه کباب پز می توان به آسانی آن را انجام داد. به همین دلیل مدل های مختلفی از دستگاه کباب زن طراحی شده اند که این کار را بدون مشکل انجام می دهند.

برای خرید یک دستگاه کباب گیر/سیخ­گیر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هرگاه اقدام به خرید یک دستگاه کباب گیر می­نماییم، جدا از هزینه هنگفتی که میکنیم در حال خرید یک کالای سرمایه ­ای می باشیم، که در صورت عدم کیفیت دستگاه یا خرابی آن­ هزینه ­های جبران ناپذیری را برای کسب و کار ما به ارمغان می ­آورد. پس حتما هنگام خرید باید به نکات زیر توجه کرد:

5- برند: آیا یک برند شناخته شده می­باشد؟

6- جنس موتور: آیا موتور دستگاه­ا ز یک جنس درجه یک­ ­می­باشد یا خیر؟

7- کیفیت قطعات به­ کار رفته: آیا این قطعات دارای دوام لازمه می­باشند؟

8- جنس بدنه دستگاه: اینکه جنسی متناسب با شرایط کار داشته باشد و در مجاورت با رطوبت زنگ نزند.

1- سابقه شرکت سازنده: آیا این شرکت، دارای تجربه کافی در ساخت دستگاه­های کباب گیر می­باشد؟

2- همکاری­ ها: این شرکت قبلا با چه ارگان­های بزرگی همکاری داشته است؟

3- موفقیت: این شرکت در پروژه­های قبلی تا چه حد موفق بوده است؟

4- سیستم سازنده دستگاه­ها: آیا سیستم این دستگاه­ها به­صورت گیربکسی می­باشد یا هیدرولیکی؟

چرا باید از دستگاه کباب گیر/سیخ­گیر استفاده کنیم؟

شما الزاما نیاز به استفاده از دستگاه کباب گیر ندارید. اگر شما مدیریت یک رستوران کوچک را بر عهده دارید و از شرایط به اندازه کافی راضی هستید که هیچ‌گونه نیاز به رشد و گسترش رستوران را در خود احساس نمی‌کنید، خب مسلما هیچ‌گونه احتیاجی به استفاده از دستگاه کباب گیر ندارید. اما در صورتی که تمایل به مدیریت یک رستوران بزرگ، یا رشد و گسترش رستوران فعلی خود را دارید، بحث کاملا فرق می‌کند.

سیخ‌گیری کباب فرایندی به شدت زمان‌گیر و در عین حال نیاز به افرادی با مهارت کافی می‌باشد. دستگاه‌های کباب گیر به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، بیشترین کباب را تولید کنید بدون اینکه دغدغه‌ای از جانب نیروی انسانی داشته باشید.

غذای ایرانی سنتی
غذای ثروتمندان ایران

 انواع دستگاه­ های کباب گیر/سیخ­گیر چیست؟

دستگاه­های کباب گیر بسته به نیاز مشتری در انواع مختلفی ساخته می­شود، تا مشتری بتواند بسته به نیاز خود، دستگاه کباب گیر مورد نیاز خود را شناسایی کرده و اقدام به خریداری آن بنماید. تفاوت­های این دستگاه­ها در ابعاد، بدنه، جنس پیستون، سیستم کارکرد و … می­باشند. اما تفاوت اصلی این دستگاه ­ها به توانایی تولید کباب آن­ها در واحد زمانی بستگی دارد. به­ طور کلی دستگاه­های کباب گیر به انواع رومیزی، مبله، دوقلو و تمام اتوماتیک تبدیل می­شوند.

 دستگاه کوبیده زن تمام اتوماتیک تولیدی در 5 مدل به بازار عرضه شده است:

  • دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS400H
  • دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS400A
  • دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS500H
  • دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS600 H
  • دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS700H
کباب ساز رومیزی

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل رومیزی

کباب زن اتوماتیک مدل PS700H

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS700H

kebab-maker-PS500H

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS500H

کباب زن اتوماتیک مدل PS400H

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS400H

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS400A 

دستگاه کباب زن مدل PS400A جدیدترین دستگاه طراحی و تولید شده گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت است. این دستگاه از نظر ابعاد کوچک‌ترین دستگاه کباب زن است. این دستگاه در واقع نسخه بهینه شده دستگاه کباب زن مدل PS400H است. این دستگاه با اندکی از نظر موتوری از قدرت PS400H ضعیف‌تر است اما به دلیل ارتقاء فنی در بحث نحوه تزریق همان سرعت سیخ گیری را حفظ کرده است. و همچنین به دلیل اندازه کوچک آن یک محصول کم نظیر در کیفیت و بی رقیب در نوع خود است.

دستگاه کباب زن یا کباب گیر مدل PS400H

دستگاه کباب زن مدل PS400H اولین دستگاه کباب زن تولید شده توسط تیم پویا صنعت بوده است. و بارها بر اساس درخواست مشتریان ارتقاء فنی و کیفیتی داده است. این کباب زن به دلیل ابعاد و حجم کوچک به کوبیده زن رومیزی نیز شناخته می‌شود. این دستگاه برای فضاهایی با ابعاد کوچک بسیار مناسب است. همچنین به خاطر کوچکی و کیفیت بالای ساخت این دستگاه یکی از محصولات پر طرفدار پویا صنعت در بازارهای داخلی و خارجی است.

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS700H

دستگاه کباب زن PS700H یا دستگاه کباب زن دوقلو دستگاهی است. که در آن همزمان دو قالب کباب قرار می‌گیرد. گویا همزمان دو دستگاه Ps400H وجود دارد که می‌توان با سرعتی بالا سیخ گیری را انجام داد. سرعت سیخگیری در این دستگاه هدف اصلی تولید آن است. از سویی شخص را قادر می‌سازد. برای آشپزخانه صنعتی خودش همزمان دو نوع کباب با وزن و اندازه‌ای متفاوت سیخ گیری کند.

دستگاه کباب زن | کباب گیر مدل PS500H

دستگاه کباب زن مدل PS500H در مقایسه با دستگاه کباب زن PS400H اندازه بزرگ‌تر و توان عملیاتی بالاتری در طراحی و تولید دارد.این دستگاه دومین نسل از دستگاه کباب زن تولید شده توسط گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت یزد است. از ویژگی‌های این محصول قرارگیری به صورت ایستاده در آشپزخانه صنعتی است. تقویت موتور دستگاه، افزایش ظرفیت روغن مخزن پمپ هیدرولیک، و همچنین افزایش وزن کباب برای سیخ‌گیری از مهمترین تغییرات این دستگاه محسوب می‌شود.

انتخاب دستگاه کباب زن مناسب

برای انتخاب دستگاه کباب زن مناسب از بین این تنوع محصول باید مواردی را در نظر گرفت:

برای خرید یک کباب گیر تا چه حد می‌­توان هزینه کرد؟ چه نوع کبابی (وزن و ابعاد) قرار است تولید شود؟ ظرفیت روزانه تولید چه­ قدر است؟ در صورت محبوبیت رستوران و افزایش مشتریان، میزان فروش تا چه ­قدر افزایش می‌­یابد؟ ابعاد آشپزخانه چه­ قدر است؟

با پاسخ دادن به این سوالات و مقایسه جواب‌ها با جداول مشخصات فنی دستگاه کباب زن. می‌توان بر حسب نیاز خود و بودجه در نظر گرفته شده دستگاه مناسبی را خریداری کرد.

پیشنهادات ویژه

  • اگر قرار است  یک کبابی کوچک راه اندازی شود، دستگاه کباب گیر مدل PS400H یا PS400A پیشنهاد می‌شود.
  • اگر فضای آشپزخانه کوچک است و هنوز در ابتدای راه است دستگاه کباب زن مدل PS400H یا PS400A پیشنهاد می‌شود.
  • برای یک کیترینگ متوسط یا بزرگ با تولید کباب‌هایی با وزن بیشتر از 120 گرم تا حداکثر وزن 220 گرم دستگاه PS500H یا PS600H توصیه می‌شود.
  • در صورتی که تمایل به تولید کباب با وزن بیشتر از 220 گرم وجود دارد توصیه می‌شودد تا دستگاه کباب زن مدل PS600HL تهیه شود.
  • اگر در رستوران باید به طور همزمان چند نوع کباب سیخ گیری شود، دستگاه کباب زن مدل PS700H توصیه می‌شود.
  • ادارات و سازمان‌های دولتی با توجه به تعداد کارمندان دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • دستگاه کباب زن PS400A به دلیل کوچک بودن و کم حجم بودن و کارایی بالا و بی نظیر گزینه جدید پویا صنعت برای تسخیر بازارهای جهانی و صادرات به کشورهای مختلف است.

برای انتخاب دستگاه مورد نیاز خود به میزان سرو کباب خود به صورت روزانه باید توجه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *