مقالات

درباره دیگ چلوپز

خرید دیگ چلوپز درباره دیگ چلوپز

درباره دیگ چلوپز

   تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت

یکی از تجهیزات ضروری برای آشپزخانه های صنعتی دیگ صنعتی یا دیگ چلوپز صنعتی در دسته بندی تجهیزات فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. در گذشته بیشتر از دیگ برای پخت برنج به صورت سنتی استفاده میشد ولی برای رفع نیاز آشپزخانه های صنعتی تولیدکنندگان دیگ صنعتی را تولید کردند. با استفاده از دیگ صنعتی میتوان برنج را سریع و به راحتی پخت. دیگ صنعتی با ظاهری نزدیک به قابلمه های قدیمی اما در مدلها و موارد فوقالعاده تر نسبت به آنها ساخته میشود. در دیگهای صنعتی میتوان انواع برنج و خورشها را در مدت زمان کوتاهتر با کیفیت پخت بالاتر به مشتریها ارائه داد.

دیگ چلویی یا برنج پز چه کاربردی دارد؟

یکی از تجهیزات بسیار مهم در آشپزخانه‌های رستورانی را باید دیگ آشپزخانه بدانیم. دیگ چلوپز و به طور کلی دیگ‌های آشپزخانه بخش بزرگی از غذاهای داخل منوی رستوران ایرانی را طبخ کرده و دارای مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در زمان و انرژی نیز هستند. گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت یزد، به عنوان تامین کننده کلیه تجهیزات آشپزخانه، مناسب‌ترین قیمت انواع دیگ های و … را ارائه می‌دهد. دیگ چلوپز برای پخت انواع چلو کاربرد دارد و نمی‌توان یک آشپزخانه ایرانی را بدون آن متصور بود. این دیگ فضای نه چندان زیادی به خود اختصاص داده و به فرآیند پخت‌های شما، ساختار مناسبی می‌بخشد. به علاوه می‌توانید با استفاده از دیگ چلوپز در آشپزخانه، زمان پخت را کاهش داده و کیفیت خروجی غذا را بالا ببرید.

قیمت چلوپز صنعتی
دیگ برنج صنعتی
دیگ پلوپز صنعتی 360 لیتری

دیگ چلو پز صنعتی:

سال هاست که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. از حدود 70 سال پیش اروپایی ها توسط دیگ های پخت صنعتی، غذا هایی مانند پاستا و سوپ را طبخ میکردند. در دهه گذشته شرکت های ایرانی شروع به تولید محصولی کردند که شباهتی به نمونه اروپایی نداشت و عملکردی همانند پلوپز های سنتی داشت.

در دنیای امروز با توجه به افزایش جمعیت و کمبود زمان جهت پخت غذا نیازمند دستگاه هایی هستیم تا بتوانند در کمترین زمان با کیفیت ترین غذا را طبخ کنند، یکی از این دستگاه ها دیگ چلوپز صنعتی یا همان دیگ پلوپز صنعتی می باشد.

یکی از دلایلی که باعث شد دیگ چلوپز صنعتی یا همان دیگ پلوپز صنعتی جای دیگ پخت برنج سنتی را بگیرد آسان سازی پخت و همچنین کاهش هزینه ها و کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف انرژی در این دیگ های چلوپز صنعتی بود.

نحوه عملکرد دیگ چلوپز صنعتی

عملکرد دیگ چلوپز صنعتی بسیار ساده بوده و با استفاده از سیستم پخت بخار و بدون نیاز به حتی یک قطره روغن در فرایند طبخ برنج می باشد. به این صورت که ابتدا برنج شسته شده را در مخزن دیگ چلوپز صنعتی ریخته و به صورت خودکار دیگ شروع به آبگیری می کند و پس از مدت زمان 20 دقیقه فرایند آبکشی برنج توسط دستگاه آغاز شده و آب اضافه از طریق شیر تخلیه خودکار به بیرون هدایت می شود سپس فرایند دمکشی برنج با سیستم بخار در مدت زمان 15 دقیقه صورت می پذیرد. برنج دم کشیده آماده ی سرو جهت پذیرایی می باشد.

دیگ چلوپز صنعتی یک وسیله بسیار کاربردی جهت استفاده در رستوران، کترینگ، هتل، تالار پذیرای و آشپزخانه های صنعتی می باشد.

دیگ صنعتی در دو مدل دیگ خورشت پز صنعتی و دیگ پلوپز صنعتی یا همان دیگ چلوپز صنعتی ساخته می شود و هر کدام از این دستگاه ها شامل ظرفیت های مختلفی می باشند که در ادامه به آنها می پردازیم.

دیگ های صنعتی بطور کلی برای استفاده در مکانهایی که پخت غذا را بصورت مکانیزه انجام می دهند استفاده می شود و دیگ هایی با عنوان دیگ خورشت پز صنعتی برای پختن انواع خورشت و سوپ و آش و سرخ کردن سیب زمینی و انواع لوبیا و … در حجم های گسترده و دیگ پلوپز صنعتی برای آبکشی و پختن و دم کشیدن برنج به صورت صنعتی برای پرس های زیاد می باشد.

rice-cooker

در سال های قبل برای آماده سازی و طبخ برنج از دیگ های سنتی آلومینیومی، مسی و … استفاده می شد که از لحاظ بهداشتی و مصرف انرژی هیچ گونه استاندارد لازم را دارا نبودند و برای شست و شو نظافت آنها زمان و هزینه زیادی را باید صرف کنند. آرام آرام با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و بهینه شدن زمان و انرژی، دیگ های چلوپز صنعتی مدرن جایگزین دیگ های پخت سنتی را گرفت. به طوری که امروزه دیگ پلوپز صنعتی یکی از تجهیزات کاربردی و با اهمیت در آشپزخانه های صنعتی جهت طبخ برنج می باشد.

قیمت چلوپز صنعتی

اجزائی تشکیل دهنده دیگ های پلوپز

این دیگ های چلوپز از چند قسمت تشکیل شده از جمله می توان به بدنه اصلی دیگ چلوپز صنعتی، آبکش تمام استیل، شیر تخلیه، درب دیگ چلوپز صنعتی، یک لایه روغن یا آب ( طبق سفارش ) پایه های قابل تنظیم و … آب کش دیگ پلوپز صنعتی یک تکه است و به صورتی گرد بدون گوشه طراحی شده است تا هم برنج در آن نماند و هم شستشو دیگ چلوپز صنعتی راحت تر گردد. شیر تخلیه دیگ چلوپز صنعتی هم بر اساس سایز دیگ چلوپز صنعتی تعیین می گردد و هم بر اساس سفارش مشتری که معمولا از شیر های ایتالیایی استفاده می گردد.

دیگ چلوپز 300 لیتری

1- استفاده از قطعات مقاوم و با کیفیت با عمر مفید بالا
2- مجهز به سوپاپ اطمینان مقاوم در برابر اسید ها و گاز های حاصل از احتراق
3- دارای برنرهای استیل مخصوص جوش آوردن سریع آب برنج
4- دارای درب دوجداره با عایق هوا
5- دارای لاستیک آببندی سیلیکونی خالص با کیفیت عالی و دارای 4 عدد کلیپس
6- دارای جداره عرق گیر جهت برنگشتن بخار درب به داخل پاتیل پخت برنج
7- دارای لولای قوی استیل جهت حفظ وزن درب و سهولت باز و بسته کردن درب و با استفاده از فنر استیل
8- دارای سبد مشبک از جنس استیل نگیر در داخل پاتیل پخت جهت جلوگیری از تشکیل ته دیگ و سهولت در آبکشی برنج
9- دارای عایق حرارتی پشم سرامیک و عایق هوا جهت جلوگیری از پرت حرارتی و کاهش دما در محیط و داغ نشدن بدنه دیگ
10- استفاده از یک دودکش ساخته شده از ورق استیل مناسب جهت هوا رسانی و سوختن بهتر شعله ها

دیگ چلوپز 380 لیتری

1- استفاده از قطعات مقاوم و با کیفیت با عمر مفید بالا
2- مجهز به سوپاپ اطمینان مقاوم در برابر اسید ها و گاز های حاصل از احتراق
3- دارای برنرهای استیل مخصوص جوش آوردن سریع آب برنج
4- دارای درب دوجداره با عایق هوا
5- دارای لاستیک آببندی سیلیکونی خالص با کیفیت عالی و دارای 4 عدد کلیپس
6- دارای جداره عرق گیر جهت برنگشتن بخار درب دیگ چلوپز 380 لیتری به داخل پاتیل پخت برنج
7- دارای لولای قوی استیل جهت حفظ وزن درب دیگ چلوپز 380 لیتری و سهولت باز و بسته کردن درب و با استفاده از فنر استیل
8- دارای سبد مشبک از جنس استیل نگیر در داخل پاتیل پخت جهت جلوگیری از تشکیل ته دیگ و سهولت در آبکشی برنج
9- دارای عایق حرارتی پشم سرامیک و عایق هوا جهت جلوگیری از پرت حرارتی و کاهش دما در محیط و داغ نشدن بدنه
10- استفاده از یک دودکش ساخته شده از ورق استیل مناسب جهت هوا رسانی و سوختن بهتر شعله ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *